Начало   Софтуер   Ревюта   Статии   Дневници   Галерия   DC HuB   Уеб Чат   Форум
Новини
 GGbit.info Новини
 Комуникации
 Сигурност
 Софтуер
 Хардуер
 Игри и забава
 Работна Среда
 Спорт & Хоби
 Програмиране
 Шоу Новини
 Други Новини
GGbit.info +
   Фен Сайтове
Oth.GGbit.info
   Гейм Сървъри
CS.GGbit.info
   Frendly Url's
Дървена Дограма
Виктор Шапилов
Рекламно Каре
Лара Крофт влезе в "Гинес"


IPB Image


Лара Крофт от играта Tomb Raider попадна в прочутата книга за рекорди "Гинес", след като бе призната за най-успешната героиня във видео игрите, съобщава Gamespot.

Наградата е присъдена заради заслугите на героинята в развитието на игрите и за това, че се е превърнала в "разпознаваема фигура в обществото".

Сред конкурентките на Лара Крофт са били героините от Street Fighter, Donkey Kong, Dragon's Lair и Resident Evil. В категорията за "нехуманоидните" персонажи победителка е госпожа Pac-Man.

Представителите на компанията Eidos, която е производител на серията Tomb Raider, заявиха, че наградата е заслужено признание за нея и успеха, който има сред геймърите вече 10 години.

Признанието за г-ца Крофт съвпада с появата на новата игра с нейно участие Tomb Raider: Legends, която се очаква през следващата седмица в Европа.

В Интернет витаят слухове, че в най-скоро време Марио ще бъде наречен най-успешният герой във видео игрите, но представителите на "Гинес" все още са безмълвни.

idg
Източник: GgBiT.InFo

Във Develop Новини, От The Shaman, 12 Април 2006 00:04:32, 2 Коментара
Втори срив за гейм индустрията?


След края на последното изложение посветено на развлекателната индустрия за настоящата година Tokyo Game Show 2005, все по-често започна да се говори за нов срив в развлекателната индустрия. Да, на изложението видяхме няколко наистина забележителни игри, но болшинството от производителите продължиха да се подиграват на потребителите с нискокачествената си продукция, но за сметка на това предлагаха красива, високополигонна графика. Разпространителите пък, отново демонстрираха ненормално агресивните си маркетингови кампании изпълнени с нагли, фалшиви обещания. А не е ли крайно време да се промени нещо? Нека попитаме историята...

Трите причини за Първия срив на гейм индустрията
През 1983-та година комерсиалните видеоигри празнуват 12-тата си годишнина – това са много години, но не и за индустрия, която от едва прохождаща е стигнала до безапелационен доминант в сектора на забавленията. Ако си мислите, че възхода на гейм индустрията е бил неимоверно бърз, то абсолютното й падение става за по-малко от 6 месеца.
Факторите да се стигне до големия срив са точно три. На първо място, разпространителите на видеоигри се самозабравят и в целта си да изкарват все повече продукция за отрицателно време, довежда до рязък спад в качеството на игрите. За пример, преуспяващата по онова време Atari 2600 закупува правата на Извънземното от Стивън Спилбърг и само след 6 месеца е готова да пусне полуфабриката си на пазара. От компанията са до толкова уверени в успеха и въздействието на маркетинговата кампания над потребителите, че в деня на премиерата в продажба са пуснати 5 милиона копия от E.T.: The Extra-Terrestrial. Резултата е плачевен – играта е безинтересна и прекалено комплексна, така продадените бройки едва достигат 900 хиляди.

IPB Image

На второ място е настъпилата мода, почти всяка по-голяма фирма, която има едва частично или нулево отношение към гейм индустрията да закупува акциите на утвърдени производители, а в последствие и пряко да влияе на разработката. Резултата е заливане на пазара с нискокачествени игри, нескопосани продължения на вече утвърдени поредици и също толкова агресивни маркетингови кампании, които понастоящем демонстрират фирми колоси, като Electronic Arts, id Software, Vivendi Universal, Atari, Sony и Microsoft.
Третия решаващ фактор за смъртта на гейм индустрията е неочаквания бум в продажбите на домашни компютри. През 1984г. Commodore заливат пазара с първия цветен, многофункционален компютър Commodore VIC-20, при това на цена по-ниска от третото поколение видео конзоли като ColecoVision. За капак, рекламния трик на Commodore – "Защо да купувате на детето си видеоигра и да отвличате вниманието му от училище, когато може да му вземете домашен компютър, който ще го подготви за колежа?" – окончателно преобръща пазара. През 1984-1985г. две трети от разпространителите на конзоли фалир Още по темата Източник: от evoker

Във Develop Новини, От The Shaman, 31 Март 2006 21:03:25, 2 Коментара
Германски изследователи създадоха първите прозрачни OLED пиксели


IPB Image


Ако сте гледали "Специален доклад" и сте се изумили от прозрачните компютърни екрани, на които работи Том Круз, вероятно ще се зарадвате от вестта, че германски учени вече са успели да постигнат този ефект в лабораториите си, създавайки напълно прозрачни OLED (organic light emitting diode) пиксели.

Изследователите от Техническия университет в Брауншвайг използвали прозрачни TFT-та, изработени от силикон, прилаган в LCD и изключително лесно абсорбиращ във видимата част от спектъра.
В прозрачните дисплеи TFT и OLED пикселите са разположени един до друг. Освен това тънките TFT пластове дават възможност за поставянето им върху широки плоскости с конвенционални техники и с евтини и гъвгави пластове.
В устройствата, разработени от изследователите, яркостта на OLED пикселите варира от 0 до 700 кандели на квадратен метър, като променя волтажа на задвижващите TFT-та. За сравнение, обикновените компютърни екрани достигат яркост от около 300 кандели на квадратен метър.
Очаква се първият прототип на прозрачните OLED дисплеи да се появи до 2 години. Прозрачните дисплеи могат да имат множество приложения, включително като екрани, които да се използват от хирурзи или като предни стъкла на коли, които да позволяват на шофьорите едновременно да карат и да получават инструкции.

idg
Източник: GgBiT.InFo

Във Develop Новини, От The Shaman, 31 Март 2006 18:03:15, 0 Коментара
Opera премина теста Acid2


IPB Image

Opera Software стана един от малкото производители на браузъри, издържали теста Acid2. Тестът Acid2 проверява съвместимостта на браузъра с уеб езиците HTML и CSS. Той е разработен и хостван от The Web Standards Project (WaSP), независима организация, която насърчава използването на унифицирани стандарти в браузърите. За да издържи проверката, браузърът трябва да изобрази коректно тестовата страница. Ако отворите страницата с IE, ще забележите само голям червен блок с безраборно разпръснати квадратчета. Браузър, който издържа критериите на Acid2 за съвместимост с HTML и CSS, ще изобрази усмихнато жълто лице и надпис "hello world". Въпреки че тестът може да спечели повече авторитет на Opera сред разработчиците, това едва ли ще убеди повече потребители да предпочетат него вместо Microsoft Internet Explorer или Mozilla Firefox, коментират анализаторите. Първият браузър, който премина теста, беше Safari, а след това към него се присъедини и Konqueror. Разработчиците на Opera казват, че са работили усилено цяла година, за да се похвалят със същото. Източник: GgBiT.InFo

Във Develop Новини, От The Shaman, 17 Март 2006 19:03:09, 2 Коментара
Отвореният код ще доминира инвеститорските нагласи през 2006 г.


IPB Image


Разработките в сферата на отворения код и Web 2.0 ще бъдат най-горещите зони на инвестиция през тази година. Това прогнозираха специалисти от американската Technology Ventures по време на дистанционна презентация през българската бизнес общност на семинар, посветен на рисковия капитал и предизвикателствата пред стартиращия бизнес. Събитието се проведе в края на миналата седмица по инициатива на българския организационен комитет на MIT Enterprise Forum, Центъра за предприемачество и управленско развитие и БИБА.
Позитивни прогнози представиха експертите и за развитието на ИКТ бранша в сферата на безжичните и телекомуникационни решения, роботиката и биоинженерството. Най-сериозни шансове за успех обаче има софтуерната индустрия, главно поради факта, че рисковите инвеститори обръщат все по-голямо внимание не просто на идеите на прохождащите в ИТ сектора предприемачи, но и на потенциала и квалификацията на служителите в тях. Анализаторите предвещаха ръстът на инвестициите в начинаещи компании да се запази поне още година-две.
През изминалата 2005 г. софтуерният бизнес е бил сред водещите насоки на инвеститорски интерес в САЩ с капиталовложения, възлизащи на общо 4.7 млрд. долара. Софтуерните сделки са били 840, което означава, че на сделка са се падали средно по 6 млн. долара, пресмятаха експертите. Инвестициите в Интернет компании все още набират скорост и през миналата година са били 2.9 млрд. долара, а в сферата на безжичните технологии капиталовложенията са били 1.3 млрд. долара. Общо в сферата на така наречените Life Sciences и софтуер са вложени 21.7 млрд. долара. Източник: GgBiT.InFo

Във Develop Новини, От The Shaman, 09 Март 2006 12:03:53, 0 Коментара
  Предишна     1     2     3     4     5     6     7     Следваща  
Календар
Температура
Валута
Телевизия
Кинопрограма
Информация

Valid XHTML 1.0 Transitional