Начало   Софтуер   Ревюта   Статии   Дневници   Галерия   DC HuB   Уеб Чат   Форум
Новини
 GGbit.info Новини
 Комуникации
 Сигурност
 Софтуер
 Хардуер
 Игри и забава
 Работна Среда
 Спорт & Хоби
 Програмиране
 Шоу Новини
 Други Новини
GGbit.info +
   Фен Сайтове
Oth.GGbit.info
   Гейм Сървъри
CS.GGbit.info
   Frendly Url's
Дървена Дограма
Виктор Шапилов
Рекламно Каре
Криптирана връзка с Jabber протокола




Комуникацията е нещо важно. Не трябва да се подценява стойността на подслушаната информация въпреки че може да ви изглежда абсолютно безполезна. Особенно неприятно е да разбереш че само защото някой е подслушал невнимателното ти споменаване за любим плод и вече банковата ти сметка е опразнена. Мдаааа черногледо но напълно вероятно.
И така за да не ви се случват подобни работи в интернет пространството се препоръчва използване на криптиране. В днешната ни статия ще опишем как да защитите един от комуникационните канали а именно моменталната комуникация или както е известна IM. За огромно съжаление на някои потребители няма да се спрем на защитаването на всички възможни IM протоколи а само на един, а именно jabber

Използван Софтуер
Gajim
PSI
GnuPG

Идеята
Идеята е да криптираме съобщенията си посредством асиметрично криптиране (в главната роля GnuPG) и после да ги пускаме в Jabber мрежата. Използваните (тествани) клиенти са Gajim, PSI. За другите клиенти поровете из нета.

Изпълнението
Предполагаме че вече имате инсталирано всичко необходимо, т.е. jabber клиент който поддържа GnuPG и самото GnuPG.

Първата стъпка е да си генерираме частен ключ. Препоръчва се частният ключ да е малък за да се подобри скоростта на работа. Също така е добре да е отделен а не официалният който ползвате.

Има различни инструменти но в случая ще използваме конзолното приложение gpg.
Код
gpg --batch --gen-key params


Във файла params са описани параметрите за генериране на ключа. Повече информация за формата на файла може да се открие gen-key non-interactively

Примерен файл

Код
Key-Type:DSA
Key-Length:1024
Key-Usage:encrypt,sign
Passphrase:parola
Name-Real:test1
Name-Email:test1@jabber.org
Name-Comment:jabber encryption

%commit


Вече си имаме ключ. Сега трябва да го закачим за нашият клиент.
Това става от настройките на акаунта ни

За PSI


За Gajim


След информирането на нашият клиент за кл







Още по темата Източник: GgBiT.InFo

Във Полезни статии, От the_mouse, 01 Октомври 2007 15:10:52, 2 Коментара
SpyBot - Search & Destroy


SpyBot – Search & Destroy



1. Какво е SpyBot – Search & Destroy? – SpyBot – Search & Destroy е безплатна програма, която намира и унищожава spyware, adware, dialer, keylogger, Trojan, hijacker, riskware и т.н. Дефинциите се обновяват често, скоростта на сканиране е добра и е сръвнително лека. Разполага с два режима на работа: Default mode (за начинаещи) и Advanced mode (за напреднали).

2. Линк за изтеглянеSpyBot – Search & Destroy 1.5.1.14 RC1 (7.1 MB)

3. Инсталиране – След, като изтеглите инсталационния файл, отидете в директорията, в която сте го запаметили и го стартирайте. На монитора ви ще се появи малко прозорче.



Изберете език на когото ще инсталирате програмата. За да видите с какви езици разполага програмата в процеса на инсталация, натиснете стрелката сочеща на долу „V” и си изберете. Аз продължавам на “English”, който е по-подразбиране.

Изберете бутона "OK".



При тази ситуация просто кликнете на „Next >”, за да продължите.



Ако желаете, бихте могли да се запознаете с лицензното споразомение. За да продължим, просто сложете точица на „I do not accept the agreement”, с което приемате лицензното споразомение и изберете “Next >".



Тук се избира директорията, където ще се инсталира програмата. Това става чрез кликване на бутона „Browse…”.

На същото прозорче, по-долу ще видите надписа “At least 16,2 MB of free disk space is required.”. Тук сте информирани, колко mb ще заеме програмата. В нашия случай ще бъдат заети 16,2 MB.



Сега трябва да изберете, кои компоненти на програмата да бъдат инсталирани.

* Icons for starting blind user mode – Този компонент е за хора, които имат проблеми със зрението. Ако добавите този компонент, иконите в програмата ще имат по-голям размер. (0,1 MB)
* Additional Language – Този добавя множество езици, сред които е и български език. (0,5 MB)
* Skins to change appearance – Компонентът добавя множество кожи, с които може да бъде променен облика на програмата. (0,1 MB)
* Download updates immediately – Този компонент ще се инсталира заедно с опцият







Още по темата Източник: Инсталация и работа с програмата

Във Полезни статии, От Fixer, 29 Септември 2007 16:09:24, 6 Коментара
Примерни настройки за защита на Windows


Как да накараме Windows 2000/XP да спира натрапници по мрежата, и да ограничава до максимална степен функционалността на червеите.

ВНИМАНИЕ, ТОВА СА САМО ПРИМЕРНИ НАСТРОЙКИ ЗА ИЛЮСТРИРАНЕ НА ПРИМЕР, И ТЕЗИ НАСТРОЙКИ НЕ ПРЕМАХВАТ НУЖДАТА ОТ АНТИВИРУСНА ПРОГРАМА И ЗАЩИТНА СТЕНА, АКО НЯМАТЕ, ИНСТАЛИРАЙТЕ СИ, ЕФЕКТА ОТ НАСТРОЙКИТЕ Е ДОПЪЛНИТЕЛНА СИГУРНОСТ КОЯТО ЩЕ ДОПЪЛВА ТАЗИ КОЯТО ВИ ДАВА ЗАЩИТНАТА СТЕНА И АНТИВИРУСНАТА ПРОГРАМА.

Използвайте Windows NT Базирана операционна система и нейната "NTFS" заедно с "Administrative tools". влезте като администратор, и изберете ВСИЧКИ ФАЙЛОВЕ И ПАПКИ, И ДО СИСТЕМНИТЕ ФАЙЛОВЕ, РЕСУРСИ И РЕГИСТРИ, и им дайде достъп да имат само администратора и систем - администратор за да можете да ги управлявате, и систем - това е Windows. Той трябва да има достъп. сложете дълга и сложна парола на администраторския акаунт и на акаунт guest. След като сте отнели достъп до всичко, направете си потребител със забранени привилегии - restricted user и с помощта на NTFS забранете достъпа до всички файлове по всички дялове, направте му негова папка и му разрешеше само това което попринцип ползвате и прехвърлете всичко в тази разрешена папка. излезте от администраторсия акаунт и се включете с забранения акаунт, а с помощта на "administrative tools" забранете достъпа до всички системни ресурси, регистри и стартовата папка, стартови применливи и му дайте достъп само до това, което наистина му е необходимо. От административните инструменти изключете всичко излишно.

Тъй като това е общо описание за 2000 и ХР някои настройки, под ХР може да няма част от настройките и да ги има под 2000, под 2000 може да няма част от настройките и да ги има под ХР.

Oтидете на Local Security Policy от Administrative Tools.

Препоръчителните настройки са следните:

Изберете Account Policies:

-> Password Policy:
Enforce password policy -- 0 passwords remembered
Maximum password age -- 30 дни
Passwords must meet complexity requirements -- Enabled
Minimum password length -- 10 или повече символа.
Account Lockout Policy
Account Lockout Duration -- 30 мин.
Account Lockout Threshold -- 5 невалидни опита за влизане
Reset account lockout counter after -- 30 мин.

-> Local Policies -> Autid Policy:
Audit account logon events -- Audit Success and Failure
Audit account management -- Audit Success and Failure
Audit directory service access -- Audit Success and Failure
Audit logon events -- Audit Success and Failure
Audit object access -- Audit Failure
Audit policy change -- Audit Success and Failure
Audit privilege use -- Audit Success and Failure
Audit process tracking -- No auditing
Audit system events -- No auditing

-> Users Rights Assignments:
Access this Computer from the network -- Mахнете всичко
Bypass transverse Checking -- Mахнете в







Още по темата Източник: GgBiT.InFo

Във Полезни статии, От Diabolik.kant, 20 Септември 2007 19:09:07, 0 Коментара
Тема: Как да забавим или ускорим запис


Как да забавим или ускорим едно парче, ако то звучи по-бавно или по-бързо без да провлачи и и вие и без да звучи остро. Това не е толкова лесно, колкото изглежда, защото с промяна на скоростта, ще промените и звученето, или ще звучи остро все едно цвърчат мишки, или ще звучи провлачено и ще вие. Това е коварна процедура, и изисква записа да е в отлично състояние и да няма замаскирани дефекти, в противен случай, всичките дефекти ще изкочат и ще провалят работата ви.

какво ви трябва?
Файла който ще редактирате, програмата Adobe Audition и търпение.

Отворете файла с програмата и го изберете с ctrl+a после от менюто effects изберете Time/Pitch и от там изберете Stretch.

отворете таб-а constant stretch всъщност той се отваря по подразбиране.

в карето precision изберете High Precision.

в Карето Stretching mode изберете Time Stretch (preserves pitch)

сега в кутииката Ratio стойност 100 значи че темпото не се променя и няма да се промени ибщото звучене. стойтностите под 100 значи че забавяте а над 100 значи че ускорявате. Опитвайте да задавате новите стойности със стъпка 1 като преслушвате с бутона peview след всяка стъпка, защото някои имат нужда от по-малко, други имат нужда от повече, всичко е индивидуално, за всяко парче. след като сте решили че това е окончателната промяна, и няма повече да променяте нищо, натиснете бутона OK за да направите промените окончателни. Препоръчва се ако ще го забавяте да е в интервала 98 - 92 (зависи от конкретното парче) а ако ще го ускорявате в интервала 102 - 108 отново зависи от конкретното парче. Няма да стане от първия път, експериментирайте за да видите как точно работи и да свикнете. това е коварен ефект и ако не внимавате може да ви увреди записа. Това е. Източник: GgBiT.InFo

Във Полезни статии, От Diabolik.kant, 20 Септември 2007 19:09:19, 0 Коментара
Как се оптимизира аудио запис, за да звучи добре на тонколони


преди да започнем, трябва да спомена че звученето на тонколоните и слушалките е различно, и то се дължи на механични ограничения в двата вида озвучителни тела.

при слушалките мебмраната е малка, тънка и лека, и при трептенато си, трепти с по-малка амплитуда и трябва да преодолее по-малко съпротивление на въздуха заради по-малкта с площ.

При тонколоната нещата са обратно дебела, плътна, голяма и тежка мембрана, която трепти с по-голяма амплитуда, и трябва да се справи със значително по-голямо съпротивление на въздуха заради по-голямата си площ.

това са причините, слушалките и тонколоните да звучат различно. имайте предвид че запис оптимизиран да звучи добре за колони, няма да звучи толкова добре на слушалки и обратно, точно заради същите тези чисто механични ограничения.

Да се захващаме за работа. какво ни е нужно?

файла който ще обработваме, програмата Adobe audition, слушалки и уредба с тонколони.

по правило, звук се редактира със слушалки, но в този случай ще го редактираме с колони и слушалки.

отворете файла с програмата и маркирайте цялата аудиограма с ctrl+a

нормализирайте силата на записа до сила -5,5 децибела (това е отрицателна стойност) това става от менюто effects -> amplitude -> normalize

Свиването на аудиограмата, е признак че всичко е наред.

сега, отчитайки механичните ограничения, за да накараме запис да звучи по-добре на тонколони, трябва да накараме по-тежка мембрана, с по-голяма площ, която има по-голямо съротивление с въздуха, да реагира по-бързо и с по-голяма точност. това става по 2 начина или да увеличим амплитудата (тоест да усилим записа, което ако направим ще внесем изкривявания) или да добавим минимално количество ехо с което да увеличим времето на въздействие върху мембраната, което също ще доведе до желаният ефект.

отворете менюто effects от там намерете delay effects и от там изберете Reverb. това е умаленият вариант, който предлага само най-основните опции, и минималното ниво на контрол. в случая ни трябва точно този ефект.

задайте следните параметри:
Total Reverb Lenght: 1000 ms
attack time 60 ms
High Freuency absortion time 940 ms
perception 20
Original signal (dry) 100%
Reverb (wet) 20%

махнете отметката от метката от combine source Left and Right

с Preview преслушайте записа на слушалки, трябва да усещате леко ехо

сега пуснете записа през тонколони, трябва да чуете звука по-плътен и наситен, но да не се усеща ехо, това се дължи на факта че времето за въздействие върху мембраната е удължено, и тя може да се справи с механичните ограничения.

като свършите, натиснете бутона ОК за да приложите ефекта. сега ще видите че аудиограмамата е нарастнала с малко. както е маркирана, изберете менюто effects от тям amplitude и с ефекта normalize нормализирайте записа на ниво -1,5 децибела (това е отрицателна стойност) и







Още по темата Източник: GgBiT.InFo

Във Полезни статии, От Diabolik.kant, 20 Септември 2007 18:09:02, 0 Коментара
Как да реставрираме силно компресиран МР3 файл


Как да реставрираме силно компресиран МР3 файл

Преди да започнем да действаме трябва да направим уговорката, че Ефекта е козметичен и повърхностен. МР3 е файлов формат със загуба на качество, тъй като информацията, приета за излишна се премахва от файла.

Ако сте забелязали силно компресиран МР3 файл звучи някак плоско. Можете да върнете част от обема на записа, но не прекалявайте, защото може да увредите записа. За целта ви трябва програмата Adobe Audition. Отворете файла с нея, въпросният файл. Първо да нормализирате файла да звучи осезаемо по-слабо, това е нужно, защото при наставянето на ефект ревербератор, общата сила на записа ще се усили, и това ще компенсира намаляването което вие направихне.

Как става намаляването?
След като сне отворили файла, изберете цялата аудиограма с клавиши ctrl+a и от менюто effects, изберете Amplitude и от там Normalize. Като максимална сила изберете сила –5,5 децибела (това е отрицателна стойност). Потвърдете и изчакате да свърши. Като свърши ще видите аудиограмата да се свива, тава е индикатор че всичко е ок. Продължаваме. Записът остава маркиран, без да премахвате маркировката, от менюто effects изберете delay effects и от там Full Reverb.

В таб general reverb Изберете следните параметри:
Total length 1000 ms
Attack time 60 ms
Diffsion 940
Perception 20
Original signal (dry) сложете 100%
Early Reflections 20%
Reverb 20%

В таб early reflections Изберете следните параметри:
Room size 2484 m3
Dimension 1.5 w/d
Left/Right location 0%
High pass cutoff 22050 hz

Върнете се в таб General Reverb
Премахнете отметката от опцията combine Source left and right, и сложете отметка на опцията Include Direct.

Запишете си този ефект с името Light Natural Reverb за да го ползвате и в бъдеще. Това става като в списъка с пресетите натиснете add и ще се появи поле в което да сложите има не пресета. Сложете името Light Natural Reverb. Пресета е запомнен с това име и всеки следващ път когато искате да го ползвате, само го изберете от списъка. Натиснете Preview да чуете резултата. Натиснете ОК за да приложите ефекта. Сега като се върнете в началното поле, ефекта е възстановил силатана записа. С това обаче нещата не се изчерпват. Запис звучи малко глухо. За да го балансираме трябва да поработим с еквилайзера. Ще приложим 2 ефекта. Единият ефект е Sloping Low End Cut, а вторият е Sloping High End Boost. Двата ефекта ги има наготово, така че няма да се занимаваме с параметри. До еквилайзера се стига от меню Effects, filters, graphic equalizer. Първо приложете ефекта, Sloping Low End Cut. Записа ще звучи по-малко глухо. Ако записа е станал ок, запишете файла и сте готови. Ако още звучи малко глухо, приложете ефекта sloping high end boost. Сега записа би трябвало да се е оправил. Сега го пуснете през големи колони и записа ще звучи по-добре. Ако го слушате на слушалки ще усетите леко ехо. Източник: Ефекта е козметичен и повърхностен.

Във Полезни статии, От Diabolik.kant, 20 Септември 2007 18:09:42, 0 Коментара
Често задавани въпроси


В този материал съм наблегнал на често задавани въпроси.

В: MP3, AAC, OGG Vorbis, MPC - споменават се, чувал съм ги, но кой е най-добър? Кой от тях да използвам?
О: Ако търсите кратък отговор, ето: MP3.

За дъглия ще трябва да се спра поотделно на 4те формата:

MPC - както и останалите, предлага много добро качество сам по себе си. За жалост обаче е изоставен формат и разработката му е преустановена. Много слаба поддръжка от страна на софтуерни плеъри и никаква от страна на хардуерните и портативните. На практика неизползваем формат. Като изключим бързината на кодиране и декодиране няма с какво друго да ни впечатли, като го сравним с останалите три.

AAC - кодек с много потенциал, поддържа многоканалност, доста е ефективен на средновисоки битрейти и има доста енкодери за него, като един от най-разпространените е този на Ahead, който е вграден в Nero. Много добър формат, предлагащ чудесно качество. Поддържа се доста повече от MPC, реално почти всеки плеър има поддръжка на формата. При портативните плеъри също се забелязва поддръжка, но предимно при продуктите на Apple - iPod.

OGG Vorbis - най-ефективният формат на по-ниски битрейти, без конкуренция е там; при по-високи се изравняват. Отново чудесен кодек, който ще поддържа многоканалност някой ден. Предимството му е, че е безплатен както за домашна употреба, така и за комерсиални цели. Софтуерните плеъри също го поддържат. При портативните се поддържа от някои продукти на iriver и iAudio. Според мен е по-добър формат от AAC, но по принцип е въпрос на конкретни нужди и предпочитания.

MP3 - също може да предложи чудесно качество и е най-разпространен, което ви гарантира поддръжка навсякъде. Реално погледнато, при положение, че и 4-те формата могат да предложат много добро качество, е логично да се използва най-универсалният и разпространен формат, който е MP3.

В: Може ли от mp3/stereo да се направи 5.1/многоканален файл?
О: По принцип да. От стерео може да се направи многоканален файл, но той няма да е истински многоканален файл. Тук зависи кой какво разбира под многоканалност. Ако се разбира просто файл с повече от два канала, тогава - може, Инак, ако разчитате 6-те канала да свират различно - равносилно на ДВД аудио - съжалявам не може.

Съществуват програми, които могат да създадат AC3 или DTS файл от отделни WAV файлове, създадени от оригиналният файл, които се подготвят предварително с програми като Audition или Sound Forge. За целта се използват свойствата на стереото. Използвайте 2 копия от левият канал на оригиналният файл за да подготвите wav файловете - 1 копие за ляв преден и 2 копие ляв заден канал. Използвайте 2 копия от десният канал на оригиналният файл, за да подготвите Wav файловете, 1 копие за предно дясно, 2 копие за задно дясно. Сега направете копие на оригиналният файл и го DownMix-нете до моно файл. Така Ще направите централният канал. Направете копие на този моно файл, копието ще ви т







Още по темата Източник: GgBiT.InFo

Във Полезни статии, От Diabolik.kant, 17 Септември 2007 17:09:00, 0 Коментара
Аудио компресия


В тази част ще се спра на аудиокомпресията, и за пример ще използвам мр3 аудио компресия, защото е най-масова и най-разпространена.

1. Кратко определение
Пълното название на MP3 е MPEG–1 Layer 3. Това е цифров формат за съхранение и компресиране на аудио информация, създаден с цел да намали многократно размера (до над 10 пъти) на нужната информация за възпроизвеждане на звуков сигнал и все пак да запази максимално добре звученето сравнено с оригинала.

2. Кратка история
Разработката на MPEG–1 Layer 3 (MP3) започва още през 1987 г. С разработването на предшественика му – MPEG–1 Layer 2 – в Германия от Егон Майер–Енгелен. Проектът се нарича Digital Audio Broadcast (DAB). През 1991 г. Се предоставят два пътя на развитие: Musicam (известен още като Layer 2) и ASPEC (Adaptive Spectral Perceptual Entropy Coding). Избира се първия метод заради простотата си, устойчивостта на грешки и малкото компютърна мощ нужна за създаване на такъв файл. По–късно Дж. Д. Джонстън (САЩ), Герхард Щол (Германия), Ев–Франсоа Дехери (Франция) и Карлхайнц Бранденбург (Германия) вземат идеите заложени в Musicam и ASPEC и добавят техни собствени. Така се ражда MP3 алгоритъмът. По–късно, на 7 юли 1994 г., Фраунхоферският институт за интегрални схеми (Fraunhofer IIS) със сътрудничеството на университета в Ерланген пускат първия софтуерен MP3 енкодер – l3enc. Първоначално файловото разширение е било .bit, но от обществото Фраунхофер на 14 юли 1995 г. Решават да го сменят на .mp3.

3. Sampling rate и bitrate
За да се разбере по–добре какво е sampling rate, ще трябва първо да се спра на термините continuous signal, descrete signal и sample. Continuous signal (постоянен сигнал) е всеки аналогов сигнал, той е непрекъснат във времевото пространство. Този сигнал трябва да бъде превърнат в descrete signal за да се възпроизведе цифрово – това е сигнал раздробен на дребни частици, наречени семпли (sample). Това е все едно да се разположат точки по координатната система за да може след това по тези точки да се изгради цялата вълна. Sampling rate (Sampling frequency) – честотата на семплиране определя броя на семплите за 1 сек., които се вземат от постоянния сигнал за да се създаде descrete сигнала. Измерва се в херци (Hz). Според теоремата на Найкуист–Шанън–Котелников, за да се възпроизведат даден диапазон от честоти, честотата на семплиране трябва да е двойно по–висока от максималната реална честота, която искаме да постигнем. Да вземем за пример най–обикновен аудио компакт диск, той има честота на семплиране 44,100 Hz (или 44,1 khz). Това значи, че той може успешно да възпроизвежда честоти до около 22 050 Hz (или 22,05 khz). Сравнено с възможностите на човешкия слух, това е повече от достатъчно. За информация ето и списък с някои от по използваните честоти на семплиране:

8,000 Hz – телефон, достатъчна за човешка реч
22,050 Hz – радиоточка
32,000 HZ – Телевизия, радиостанции, купешки аудиокасети
44,100 Hz – купешки ау







Още по темата Източник: GgBiT.InFo

Във Полезни статии, От Diabolik.kant, 17 Септември 2007 17:09:13, 0 Коментара
Маскиране


Маскирането е процес, при който даден сигнал, който не трябва да се чува се маскира с шум или други сигнали, за да не се чува в записа.

Немаскиран сигнал е съгналът, чиято сила е минималната чуваема при перфектни за целта условия. Маскираните сигнали, са най-тихите нива, които се представени като шумове. Силата на маскиращият сигнал, зависи от това какъв сигнал се маскира. Например, ако маскираният сигнал е със сила 20dB и не маскираният е със сила 35dB, ко количеството маскиране е равно на 15dB.

Основният тест за маскиране включва немаскираните нива на сигнала, след това, маскиращият сигнал се пуска, с фиксирана сила едновременно с маскираният сигнал. В случайте когато се изисква по-прецизна работа, силата на маскиращият сигнал варира във времето, според силата и свойствата на маскираният сигнал.

Често пъти маскирането се използва при аудиокомпресията със загуби, където даден сигнал се маскира и след това отстранява, както и за изследване на слушателите, дали могат да анализират сложни звуци, съставени от множество сигнали, част от които маскирани. Например, ако се просвирят 2 отделни тона, едновременно, човешкото ухо чува, и разграничава двата тона, и човек чува двата тона а не средноаритметичното на двата тона. Това се нарича честотна чувствителност. Честотната чувствителност, е трудна за постигане, заради филтриране на сигналите в кохлеата, във вътрешното ухо. Сложният сигнал се дели на различните си съставни честоти Предизвикват връх в модела на трептене на определени места в базилиарната мембрана в кохлеата. Тези части се придават поединично на звуковия нерв, който предава информацията до мозъка. Този ефект се получава, само ако честотите са с достатъчно голяма разлика, за да се появят трептения на две различни места на базилиарната мембрана. Ако са с малка разлика, трептенията ще се получат на едно място на мембраната, и ефекта няма да се получи.

тези филти се наричат слушателски филтри, и е трудно да се наредят така че да се получи линейно трептене, през цялата базилиарна мембрана. За честотната чувствителност, казват че възниква на базилиарната мембрана на слушателя, когато наблягат на честотите които трябва да се чуят. Остро настроен филтър, позволява получаването на ясен ефект, с желаните честоти. Увреждания по кохлеата или по власинките и, правят филтъра неясен. Това обаснява, защо човек със загуба на слуха заради увредена кохлеа, ще изпита повече неприятни усещания с този ефект, от колкоточовек с нормален слух. Подобни хора, биха могли да изпитат проблем с хармонизиране и координиране на речта и интонацията.

Маскирането, показва пределите на честоната чувствителност, дори при нормален човек. Ако даденият сигнал се маскира с друг, който е на съвсем резлична честота, човек има трудности при различаването на двата сигнала.

Ефект на честотите при различните модели на маскиране
До колко евективно ще е общото ниво на границата при маскиране, зависи от маскираният и маск







Още по темата Източник: GgBiT.InFo

Във Полезни статии, От Diabolik.kant, 17 Септември 2007 16:09:35, 0 Коментара
Equalloudness contour & Absolute threshold of hearing


Контур за равно звучене
Equal-loudness contour e мярката за сила на звука в децибели, която се променя през целият диапазон, за да се подържа равномерна сила на звучене през диапазона.



човешката слухова ситстема, е чевствителна в интервала 20 херца - до около 20 000 херца но слуховиат диапазон се стеснава с възрастта. Ухото е най- възприемчиво към тонове с честота 1 и 5 килохерца, заради резонанси в ушният канал и и това как се предава звука чрез трите костици в групата ossicles в средното ухо.

Първите измервания на Equal-loudness contours са направени от Fletcher и Munson използвайки слушалки през 1933 год. В техните опити, на слушателялите се подавали чисти тонове, от различни честоти, след което им се подава тон от 1 килохерц, чиято сила му се променя докато започне да звучи толкова силно, колкото и пробният тон. силата е психологическо възприятие, което зависи от много неща - възвастта, здравето, здравето наслуховата система, околната среда и е праклано субективен фактор, което я прави трудна за измерване, за това Fletcher и Munson осреднили резултатите от много тестове, върху много хора, за да получат пилични резултати.

Ново опитно измерванебе направено от Robinson and Dadson през 1956 год., което се приемало за по-точно,и се приело за стандарт ISO 226 и е било в сила до 2003 год. Заради различия във възприятието, между по-ранните и по-късните измервания, през 2003 година, Международната организация по стандартизация - International Organization for Standardization (ISO) Скоро реши да преразгледта кривите, така както са в стандарта in ISO 226, Като приема нови криви, събрани от проучвания от Япония, Германия, дания, Обединено кралство Великобритания и САЩ, като японците дали най-голям дял от информацията необходима за стандарта - 40% от общата информация. Това е довело до резултат, който наскоро бе приет като обновяване на стандарта - ISO 226:2003. Комисията по стандартизация, на този стандарт, коментира че има изненадващо големи разлики, и изненадващо заявявайки че кривите на Fletcher и Munson contours са по-точни и по-близки до новият стандарт, Като кривите на Fletcher и Munson давали отклонение между 10 и 15 децибела, за целия чуваем диапазон, спрямо новият стандарт от 2003 година.

Equal loudness Кривите, пусанти през слушалки, са валидни само за странично подаване на сигнала, а за централно подаване от една точка от една тонколона точно в средата, показва намалена чувствителност към високите чесоти, които реално са маскирани от главата, и подаването на сигнала от 2 колони, за стерео ще открие допълтинелни сложни зависимости в това как самата глава достава и маскира звуците което завиди от положението на главата и силата на просвирване, които играят рола в точното възприемнае на звука - посока и дистанция на източника. Fletcher и Munson са правили измерването на слушалки, а







Още по темата Източник: GgBiT.InFo

Във Полезни статии, От Diabolik.kant, 17 Септември 2007 16:09:11, 0 Коментара
  Предишна     1     2     3     4     5     6     7     Следваща  
Календар
Температура
Валута
Телевизия
Кинопрограма
Информация

Valid XHTML 1.0 Transitional